De Tesco 3 op 18 mei 2010 op het punt om vanuit de Waalhaven de Wilhelminasluis in te varen
Zeker is dat de Tesco 3 in 1908 op de werf van De Noord in Alblasserdam wordt gebouwd als sleepvrachtschip, maar daarna verschillen de bronnen die ik raadpleeg in de gegevens. Mijn gids Binnenvaart 2015 geeft als eerdere namen resp. Fidelitas, Marthe, Vivacité en Ancondera-S. De maten die worden opgegeven zijn 84.38 x 9.99 x 3.12 m. Voortstuwing gebeurt door een 2 x 430 kw/585 pk GM en een tonnage van 1798.
Vereniging De Binnenvaart geeft een uitgebreidere lijst: --1908 Rheinbateau --1923 Vita Johanna Charles --1937 Marthe A. Maes uit Antwerpen --1976 Marthe P.L. Maes uit Berchem Marthe M. Bol-Maes uit Berchem --1985 Vivacité G.H. van Strien uit Dordrecht --2004 Vivacité VOF Being uit Zwijndrecht --2006 Acondera-S Tesco BV uit Amsterdam --2007 Tesco 3 Tesco BV uit Amsterdam
Op 26 april 2013 nadert de Tesco 3 de Wilhelminasluis vanaf de Maaszijde
Het Binnenschifferforum komt niet verder dan: Rheinbateau - Vita - Johanna - 3x Marthe - 2x Vivacité en Acondera-S met als aandrijving een 2x 630 pk Volvo Penta. De site meldt wel dat er een filmpje van het schip op YouTube staat. Dat filmpje staat onderaan deze bladzijde.
Binnenvaart.eu tenslotte geeft als eerste naam Fidelitas en vervolgt met het rijtje: --1908 Fidelitas NV Mij. Rijnschip Fidelitas uit Rotterdam --1953 Fidelitas H.A. Ludewigs uit Rotterdam --1967 Fidelitas G.G. de Vries uit Oegstgeest De site heeft ook de oorspronkelijke afmetingen van 84.40 x 10.00 x 2.52 m. bij een tonnage van 1498 ton. Als enige meldt de site dat het schip in 1964 wordt omgebouwd tot motorvrachtschip. Bij de voortstuwing wordt gemeld: 2 x 390 pk Deutz - 2 x 585 pk Detroit - 2 x 650 pk Volvo Penta.